Hopp direkte til innhold

Hopp direkte til Søk

Vi jobber med å flytte innhold fra denne websiden til Ruters nye merkevareportal brand.ruter.no.
For spørsmål, ta kontakt på .

Lære opp 1,5 millioner

Kundene vi skal ha tak i, sitter ikke i bussen, på trikken eller på metroen. De er utenfor, sitter ofte i bilen, og de er flere enn dem innenfor.

Det bor 1,1 millioner i Oslo og Akershus, og vi har mange tilreisende. I 2030 er vi 400.000 flere. De vil neppe pugge rutebok og rutehefter. Den som aktivt leter etter informasjon på weben eller tar kontakt med Trafikanten om en bestemt reise, har vi allerede nesten kapret. Kapringen av kunder starter altså lenge før.

Lære opp 1,5 millioner

Transportmidlene selv er effektive eksponeringsflater for nyttige opplysninger om tilbudet. Merking som dette kan være aktuelt på de høyfrekvente busslinjene.

Vi må lære opp hele befolkningen. Kanskje skal de ikke reise nå, men i morgen eller en annen dag. Jo mer de vet om nettet og tilbudet, jo større er sjansen for at de velger å reise kollektivt. Nyttige opplysninger om tilbudet vil fungere som reklame. Alt vi skal fortelle og måten vi forteller det på, har derfor også dette siktemålet.