Hopp direkte til innhold

Hopp direkte til Søk

Vi jobber med å flytte innhold fra denne websiden til Ruters nye merkevareportal brand.ruter.no.
For spørsmål, ta kontakt på .

3.11.1 Generelle retningslinjer for kampanjer

For kampanjeuttak har vi fire alternative oppsett for å få frem Ruter som avsender. Det opp til Markedskonsulent og designer å bestemme hvilket oppsett som egner seg best per uttak.

1. Driftsartpiktogrammer og logo i tekstboks plassert på nederste halvdel av motivet. Dette avsenderoppsettet egner seg for bl.a. plakat om bord.

 

2. Ruter logo rett på motiv. Dette avsenderoppsettet egner seg der vi har liten plass, som f.eks. online banner, og der vi ikke kan holde lenge på mottager, som digitale adshels. Eksempel: digitale adshels RuterBillett.



 

 

3. Ruterlogo og driftsartpiktogrammer rett på bakgrunnen. Dette avsenderoppsettet egner seg for flater der bakgrunnen er ensfarget. Eksempel prisendringsplakat og ombordtilleggsbrosjyre.

 

4. Driftsartpiktogrammer og Ruter logo i antrasittgrå bunnstripe for å sikre god kontrast, synlighet og leselighet. Dette avsender- oppsettet egner seg der det er mye visuelt støy i resten av uttaket eller der mottager er flere meter unna. Eksempel 4000 holdeplasser utendørsreklame.