Hopp direkte til innhold

Hopp direkte til Søk

Vi jobber med å flytte innhold fra denne websiden til Ruters nye merkevareportal brand.ruter.no.
For spørsmål, ta kontakt på .

Retningslinjer bedriftsmarked

Ruter har en egen visuell profil forbeholdt kommunikasjon rettet mot bedriftsmarkedet. Den er illustrasjonsbasert. I mini-manualen finner du retningslinjer og eksempler på bruk.

Retningslinjer

Husk! Velg mappen RGB dersom illustrasjonen skal brukes på skjerm.
Velg mappen CMYK dersom illustrasjonen skal brukes i print.

I nedlastningmappen til høyre finner du et utvalg av flere illustrasjoner ->

Introbilde


  • Markedsmateriell rettet mot bedriftsmarkedet skal benytte illustrasjon fremfor foto.
  • Vi holder oss til Ruters hovedfarger.
  • Typografien er FF DIN (fet, medium, regular, kursiv)
  • Illustrasjonene er utarbeidet eksklusivt for Ruter.
  • Illustrasjoner er til analoge og digitale flater.
  • Illustrasjonene skal forsterke budskap om «bærekraft/miljø/grønnere by», «kollektivtrafikk», «billettprodukter til ansatte», «bedriftsbillett på mobil».
  • Det er mulig å bestille flere illustrasjoner og/eller animerte versjoner etter behov:
  • Unngå overbruk -  aldri mer enn 1 illustrasjon per flate.
  • Gi mye luft rundt illustrasjonen. Den skal aldri ligge tett opptil logo eller tekster. 


Fargebruk illustrasjon


Bedrift Forklaring

Illustrasjonene til Ruter bedriftsmarkedet finnes i tre farger (Disse er vist over) Ingen andre fargekombinasjoner er tillatt. Illustrasjonen er laget for tre ulike bakgrunner. Målet er å velge riktig illustrasjon i til riktig bakgrunn. 

  1. Rød bakgrunn (I mappen "Rød" finner du illustrasjonen til rød bakgrunn)
  2. Grå bakgrunn (I mappen "Grå" finner du illustrasjonen til rød bakgrunn)
  3. Hvit bakgrunn (I mappen "Hvit" finner du illustrasjonen til rød bakgrunn)